Sacramental Blood - Ternion Demonarchy (8)

Band: Sacramental Blood
Titel: Ternion Demonarchy
År: 2016
Bolag: Ghastly Music

Min vinylsamling här hemma består av allt från en komplett diskografi med THE BEATLES till en dito med BATHORY och allt däremellan. Jag har skivor med band från Ungern, Tjeckien, Mexico, Japan osv. SACRAMENTAL BLOOD är däremot faktiskt det första Serbiska band jag någonsin hört! Så hur låter då Serbisk metal? Jäkligt mycket som teknisk US-döds visar det sig. Tänk DEATH, DEICIDE och MORBID ANGEL med en guttural dos OBITUARY och dina örongångar borde känna igen sig direkt. Nu tror jag väl inte att det är urtypiskt för det serbiska musikklimatet, men det vore å andra sidan förstås inte alls dumt!

Som min beskrivning ovan antyder så är SACRAMENTAL BLOOD kanske inte det mest originella bandet i världen. Jag tar till exempel för givet att samtliga medlemmar har en komplett "Florida-döds inspelad i Morrisound"-diskografi i hyllan där hemma. Någon GORGUTS och PESTILENCE finns där också. Avsaknad av originalitet är dock inte att likställa med avsaknad av kvalitet. Den varan har bandet nämligen famnvis av! Att lyckas få till ordentliga låtar mitt i allt överhastighetssmatter är berömvärt och något de verkligen lyckas med på "Ternion Demonarchy". Musiken är dessutom skönt variationsrik med blytunga passager som suger in lyssnaren. Riffen sätter sig direkt på hjärnbarken och du är garanterat mjällfri efter en genomlyssning!

Således. Är variationsrik och tekniskt betingad dödsmetall din grej så är detta förstås ett givet köp. Sluta läsa och börja lyssna!