Paradice - Pain and pleasure

Band: Paradice
Titel: Pain and pleasure
Antal låtar: 4

Någon som känner för lite glammig partyrock? Då ska ni definitivt leta fram demoCDn från Paradice. Här finns alla ingredienser som gör en riktig partyplatta. Tempo, röj, texter om rock´n´roll och en hederlig gammal koklocka. Bandet består av Karl Thunder (trummor), Peter London (bas), Theodor Paine (gitarr) och Magdalena vid mikrofonen. Detta är deras andra demo med denna sättning (man gjorde dessförinnan en med annan sättning) och den innehåller 4 röjiga låtar i ett ganska högt tempo. Kan tänka mig att gruppen med fördel avnjutes live.

Första låten "Bad girl" är en bra starter. Refrängen sitter efter bara nån lyssning. Skivans klart bästa låt. Sedan följer titellåten "Pain and pleasure". Det är tyvärr en ganska jämntjock historia som aldrig riktigt lyfter. Tredje låten ut är "Rock´n´roll". En ganska snabb historia i trakten av Hellacopters och Backyard babies. Dock är sången lite entonig. Något som drar ner intrycket en del. Ett schysst gitarrsolo drar dock upp betyget rejält. På sista spåret "Tear up the night" går man loss rejält. Kanske blir det "fortare än bra" på sina ställen. Men i versen hittar man rätt och den är bra.

Produktionen är bra. Ljudmässigt finns ingenting att anmärka på. Även spelmässigt kommer man definitivt undan med hedern i behåll. Jag gillar inte riktigt sången, men kan ändå konstatera att den passar musiken bra. Låtmaterialet kunde vara lite starkare, framförallt texterna. Men de är i alla fall genretrogna. Trovärdighet är viktigt. Demon lovar ändå gott för framtiden, och det ska bli intressant att se om man kan skrapa ihop material till en fullängdare. Hårdrocken upplever ju en revival just nu och kanske kan även Glamrocken bli riktigt stor igen. För Paradice är det bara ut och jaga skivkontrakt. Man är bra på det man gör. Man ger dessutom ett proffsigt intryck med en bra presentation på CDn. Där finns låttexter, foton och kontaktinfo.