Children Of War - La Nigiro (2)

Band: Children Of War
Titel: La Nigiro
Antal låtar: 3
Betyg: 2/10

Jesus Kristus, Jahve, Buddha, Muhammed, Krishna, Loa Falkman... Ge mig en paus! Jag lider för tillfället. Anledningen till mitt lidande heter "La Nigiro". Skaparna bakom den här mest osannolika skapelse kallar sig CHILDREN OF WAR och härstammar från Västerås. Jag kan inleda med att berätta lite om produktionen. Det står inte vem eller vilka som producerat och rattat den här inspelningen, men med ganska stor säkerhet rör det sig inte om en demonduo i still med Tägtgren & Swanö (som förövrigt skulle va ett lysande namn på en advokatfirma). Ljudet är så fantastiskt uselt att man skulle kunna tro att huvudrollsinnehavaren i Joelbitar under en blöt kväll fått äran att mixa den här demon, med ögonbindel och proppar. Man har använt sig av en taskigt mixad trummaskin, men jag förmodar att man sänkt virveltrumman och hi-haten för att få den att låta autentisk. Det gör den inte. Den låter skit, kort och gott.

CHILDREN OF WAR lirar någon form av döds/black/fusion, som rent genremässigt lämnar dörrarna öppna för intressanta tongångar och partier som många skulle kunna ha glädje av. Tro mig, ingen har glädje av den här musiken. Sångaren Andreas Helsing growlar på så gott han kan, och förutom dom väsiga pseudoskriken i början av "Scarspangled" så låter han inte jättebra, men helt ok. Men ha i åtanke att det kan vara den bedrövliga musiken som lurar mig och framställer sången som duglig.

Tips från coachen:

1) Slopa trummaskinen
2) Välj mellan fler riff än det första bästa