Annihilator - All For You (5)

Band: Annihilator
Titel: All For You
Bolag: AFM

Recensent: Peter Gustavsson

Jeff Water's Annihilator är tillbaka. För det är väl ändå så de borde heta? Bandet som sedan ett bra tag tillbaka endast har Jeff Waters som originalmedlem. Waters själv har en viss förkärlek för schizofreni (något som märkts i tidigare "Schizos Are Never Alone"), och att så är fallet märks klart tydligt i "All For You". Med ena benet fast förankrat i "Alice In Hell"/"Criteria For a Black Widow" och andra i ett slags mörkerzon med vilja att utveckla Annihilator blir resultatet en ojämn historia.

Inledande titelspåret "All For You" blir nye sångaren Dave Paddens eldprov, och även det är trevande. Padden inleder med irriterande effekt som mer för tankarna åt populärmusik och pojkband än ett respekterat thrashband, och därefter ett illvrål som mest kan beskrivas som Waters egna sånginsatser. Efterföljande "Rage Absolute" för mer tankarna åt "Criteria For A Black Widow", och då framförallt "Fun Palace". Här är Annihilator på sin topp, och hade det bara fått fortsatt vara så hade allt varit frid och fröjd men nästa låt "The One" är en gullig dänga där återigen Padden fått på Backstreet Boys-effekt och inte förrän efter halva låten kan det rivas i igen. Såhär fortsätter det, och när man sedan i låten "Demon Dance" tar till riff som mycket väl skulle kunna hittas på valfri System Of A Down-platta ger det ett förvirrat intryck. "All For You" är en okej platta, men alltför ojämn och trevande för att bli ihågkommen som någon klassiker för bandet.